بوابة روز اليوسف

بوابة روز اليوسف

23 نوفمبر 2019 - 27 : 0   Facebook twitter Youtube   RSS
بوابة روز اليوسف
رئيس مجلس الإدارة
عبد الصادق الشوربجي
رئيس التحرير
أيمن عبد المجيد

نشوى مصطفى تعلق على تصريحها المثير للجدل "عايزة أمثل": مستورة

19 اكتوبر 2019 - 53 : 15




كتب - محمد اسماعيل

أصدرت الفنانة نشوى مصطفى بيانا توضيحيا بشأن اللغط الذي دار حول منشور لها منذ أيام كتبت فيه: "حد عنده (واسطة) عايزة أمثل، أنا معايا بكالوريوس فنون مسرحية قسم تمثيل وإخراج بتقدير جيد جدًا، ومثلت قبل كده وفي ناس قالت إني ممثلة ييجي مني".

وقالت مصطفى في بيانها: "من يومين كتبت بوست، والحقيقة كالعادة الفترة اللي فاتت بقيت أي حاجة باكتبها بيكون رد الفعل تجاهها أكبر من توقعاتي بمراحل. البوست كان ملخصه اني عايزة أمثل. والحقيقة أي فنان زميل حيفهم معنى ان طاقتك وموهبتك متعطلة إنك تكون مركون على المعاش وأنت لسه عندك طاقة بدليل أن العظيمة أمينة رزق كانت بتمثل لآخر يوم في عمرها اللي تجاوز التسعين سنة، وانها قدام الكاميرا كانت بتتحول لطاقة فنانة في التلاتين".

وأضافت نشوى مصطفى: "المهم انه اتفهم من البوست اني لا سمح الله محتاجة امثل علشان محتاجة فلوس مثلًا، وده عرفته من كم التليفونات اللي تلقيتها أو من كم الناس الشمتانين الكارهين واللي بيكرهوا اي حد بيقول تحيا مصر".

وأوضحت مصطفى: "وأحب أوضح لكل الناس محبين أو كارهين إني من فضل الله سبحانه وتعالى مستورة جدًا واني متزوجة من راجل بيعولني ومن فضل الله زوجي عنده بيزنس ساترني وساتر بيتي وولادي اللي بفضل الله اتعلموا جوه مصر وسافروا كملوا دراستهم في أمريكا وألمانيا، وبفضل الله وبكرمه ونعمته واجتهاد زوجي الحمد لله مستورة وأن زوجي معاه جنسية أمريكية، وأنه من الممكن انه ننتقل للعيشة في أمريكا ودخلنا من شغله يكون أعلى بس إحنا زي السمك ما نقدرش نسيب مصر".

واختتمت نشوى مصطفى البيان بقولها: "وبعتذر لكل القنوات العربية والمصرية اللي كلموني علشان يستضيفوني علشان نتكلم في البوست وبشكر اخواتي وأصدقائي المنتجين في الكويت وفي الإمارات على عروضهم الطيبة وفعلًا الفنان فنه مالهوش حدود تقاس بالكيلومترات.. أنا بحبكم".











التعليقات



سيعجبك أيضاً

مجلة روز اليوسف
مجلة صباح الخير
روز اليوسف اليومية

مهرجان القاهرة

بنك

الشهادات الثلاثية

مركز الأشعة التداخلية

شركة تطوير مصر

شركات مجموعة سعد الدين

بنك الامارات دبي الوطني

الشائعات
  • الأكثر قراءة
  • إخترنا لك

شركة Property

المنتخب الاولمبي

بنك قناة السويس

اعلان البركة