عاجل
الخميس 28 مارس 2024
رئيس مجلس الإدارة
هبة صادق
رئيس التحرير
أيمن عبد المجيد
اعلان we
البنك الاهلي

سمية الخشاب ترد على حبسها 3 سنوات

سمية الخشاب ترد على حبسها 3 سنوات
سمية الخشاب ترد على حبسها 3 سنوات

كتب - محمد اسماعيل

خرجت الفنانة سمية الخشاب عن صمتها لتدافع عن نفسها بعد حصول طليقها الفنان أحمد سعد على حكم بحبسها لمدة 3 سنوات في قضية شيك بدون رصيد، ثم أوضح أن كل ما حدث خطأ إجرائي وقع دون علمه بينما كان يتواجد خارج البلاد.



وقالت الخشاب في أحد البرامج إنها اتخذت قرارا بعدم التنازل عن حقوقها لطليقها بعدما أدت صلاة استخارة، متابعة: "قضيتي مش قضية فنانة مع طليقها الفنان.. لا دي قضية كل ست مصرية بتتعرض لضغوط وتتهان وتتاخد حقوقها، دي قضية الست العربية وليست المصرية اللي بتتعرض للعنف".

وأكدت سمية الخشاب أنها حررت الشيك لطليقها وطلبت منه أن يتمهل في صرفه حتى تعود لمصر وتقوم بعمل إيداع في حسابها، مشيرة إلى أنه لم ينتظر وحصل على رفض من البنك للشيك ورفع به القضية دون أن تدري.

وأضافت: "أنت يا أحمد بتنزل البيان ده وتقول خطأ إجرائي على أي أساس، هل المحامي هيرفع قضية بدون ما تعرف زي ما بتقول؟ ده كمان عايزني اعمله تعهد بعدم التعرض.. يا خبر أسود هو أنا هعلمه إيه أو هتعرض له بإيه.. ده انت اللي بتهدد وبتبلطج.. ده أنت اللي قولتلي هأجر واحد واديه 2 مليون جنيه يرجعلي منهم مليون، طب الواحد ده هيعمل ايه هيخطفني مثلا عشان يمضيني على شيكات؟ ولا هيموتني؟ هو ايه شغل العصابات بتاع التلاتينات ده.. الكلام ده قدم".

وأنهت الخشاب كلامها بقولها: "أنا هطالبه بحقوقي كلها، أهمهم دمي اللي مش هيروح هدر، مش فاهمة يعني ايه أفقد طحالي عشان واحد مستهتر ومتهور".

تابع بوابة روزا اليوسف علي
جوجل نيوز