عاجل
الخميس 25 أبريل 2024
رئيس مجلس الإدارة
هبة صادق
رئيس التحرير
أيمن عبد المجيد
اعلان we
البنك الاهلي

رندا البحيري لها رأي آخر في ظهور يوسف فوزي

رندا البحيري لها رأي آخر في ظهور يوسف فوزي
رندا البحيري لها رأي آخر في ظهور يوسف فوزي

كتب - محمد يوسف
عبرت الفنانة رندا البحيري عن دعمها للفنان يوسف فوزي في أول ظهور له بعد إعلان اعتزاله الفن عام 2016 إثر إصابته بمرض الشلل الرعاش.

وأبدت البحيري رأيها في الفيديو الذي صدم العديد من مشاهديه، وتسبب في ضجة واسعة على السوشيال ميديا.  وأثار تعاطف الكثيرين من رواد التواصل الاجتماعي ونجوم الفن، وقالت رندا في منشور عبر حسابها بموقع إنستجرام: "استاذ يوسف فوزي قرر انه يشاركنا مرضه. وحابب بإرادته إنه يطلع و يتكلم".

وتابعت رندا البحيري: "وعلي فكرة أغلب اللي متضايقين من الڤيديو متضايقين علشان خايفين على نفسهم. مش عايزين يشوفوا حاجة وحشة. مش عايزين يفتكروا المرض مش عايزين نتعظ من حاجة. على فكرة. الله يشفيه ويعافيه الفيديو ده هيبقي سبب لحاجات حلوة كتير اوي".

وأضافت بقولها: "أستاذ يوسف في أول الفيديو قال حِكَم اقسم بالله.. قال الفن يا جماعة بيسرق العمر. وقال كمان حاجة انا كنت دايما بفكر فيها بس معرفتش أفسرها زي ما هو بخبرته فسرهالي في الفيديو ده.. قال كل يوم بنصحا الصبح بنسيب شخصيتنا وبنلبس شخصية تانية نعيش بيها طول اليوم ونرجع ننام ونصحا نلبس شخصية تالتة ونرجع ننام ونصحا وهكذا. علشان كده جت كلمه (الفن بيسرق العمر) من هنا"، مضيفة "ان احنا ال كام سنة اللي عايشينهم في حياتنا مش بنعيشهم بأسماينا بالطول والعرض. لا، بنعيش جوا شخصيات غيرنا. عمرنا بيتاكل.. بدعي كل زمايلي واصحابي اننا نفكر تاني وتالت. في حياتنا. وفي ولادنا. وحبايبنا. وفي نفسنا. ونعيش للفن ولنفسنا مع بعض".

وكان الفنان شريف رمزي قد تحدث عن الفيديو، قائلا: "أصبح من الصعب جدا أن تعثر على رجل يقال عنه أنه رجل بمعنى الكلمة هذا النجم يستحق هذه المقولة بكل قوة فهو مثال للاحترام والطيبة والوطنية والأخلاق والرقي وصفاته العظيمة لا تعد ولا تحصى ربنا يشفيه ويعافيه أطالب الجميع بالدعاء لهذا النجم الكبير الفنان".
 



تابع بوابة روزا اليوسف علي
جوجل نيوز