عاجل
الجمعة 29 مارس 2024
رئيس مجلس الإدارة
هبة صادق
رئيس التحرير
أيمن عبد المجيد
اعلان we
البنك الاهلي

شيرين تكشف سبب غيابها: "أنا مرتاحة كده"

عادت المطربة شيرين عبد الوهاب لتطل على جمهورها من جديد، بعد طول غياب، لتؤكد أنها وجدت راحتها في الابتعاد عن وسائل التواصل الاجتماعي.



 

وأشارت شيرين عبد الوهاب إلى أنها استغلت فترة غيابها عن السوشيال ميديا للتحضير لألبومها الجديد، إذ قالت في تغريدة عبر حسابها بموقع تويتر: ”بفرح جدا لما بشوفكم فاكريني طول الوقت وبتسألوا عليا، وعشان أنا مقدرة إن ده بدافع الحب عايزة أطمنكم إن أنا مرتاحة كده أكتر وكمان علشان بحضر للألبوم الجديد وإن شاء الله أرجعلكم في أقرب وقت ممكن“.

 

يأتي ذلك تلبية لجمهور شيرين الذي أطلق هاشتاج "رجعي حساباتك يا شيرين"، مطالبين عبد الوهاب بالعودة للتفاعل مع الجمهور والسوشيال ميديا، كما كانت تفعل من قبل.

 

وصدمت شيرين عبد الوهاب محبيها، في أكتوبر من عام 2019، بقرارها باعتزال مواقع التواصل الاجتماعي تماما، وذلك في أعقاب الهجوم الذي شن عليها من قبل بعض متابعيها الذين وجهوا لها الاتهام بعدم انتمائها الوطني لبلدها مصر؛ بسبب إعلانها حينها استعدادها لإقامة حفل غنائي يذهب ريعه بالكامل لمتضرري سلسلة الحرائق المتفرقة التي اشتعلت في غابات لبنان، في ذلك الحين.

 

وقالت شيرين عبد الوهاب في منشور وقتها، عبر حسابها بموقع إنستجرام: "أنا عارفة ومتأكدة إن الأغلبية متصالحين مع نفسهم ومحترمين، وأنا لو كنت ببص للناس اللي كارهة نفسها وكارهة نجاح الآخرين ومش عاجبها حاجة.. مكنتش اتقدمت في حياتي ولا أنجزت في حاجة".

 

وتابعت عبد الوهاب: "النهارده أنا نزلت بوست للبنان عشان حبيت أساعد بأي حاجة أقدر عليها، واللي أقدر عليه هو صوتي.. أنا مش طبيبة ولا مهندسة وده اللي ممكن أساهم بيه عشان حتى لو ساهمت بفلوس مهما كانت هتكون قليلة".

 

وأضافت شيرين: "قررت أكون إيجابية وأعمل حاجة أساعد بيها، ولما شفت التعليقات على منشوري الأخير، اكتشفت أن الإنسان مهما عمل مش هيعجب الناس، ده غير إنهم مرة يحملوني ويسقطوني، ومرة يجوزوني، ومرة يطلعوني معنديش انتماء لبلدي".

 

وأنهت شيرين عبدالوهاب حديثها قائلة: "بما إني أنا شخص مش مغلوب على أمره، قررت أقفل كل حاجة ليها علاقة بالسوشال ميديا.. عشان مأذيش نفسي ولا المتابعين المحترمين اللي هتقرأ التعليقات.. أرجو من محبيني ما يزعلوش مني عشان ديه حاجة هتريحني وهتفرحني".

تابع بوابة روزا اليوسف علي
جوجل نيوز