عاجل
الجمعة 30 سبتمبر 2022
رئيس مجلس الإدارة
هبة صادق
رئيس التحرير
أيمن عبد المجيد
cop27
باقي علي مؤتمر المناخ في مصر
  • يوم
  • ساعة
  • دقيقة
  • ثانية
البنك الأهلي

منة عرفة تفجر مفاجأة بشأن الانفصال عن زوجها

أعلنت الممثلة الشابة منة عرفة عن عودة المياه إلى مجاريها بينها وبين زوجها الممثل الشاب محمود المهدي عقب يومين فقط من إعلان انفصالهما.



 

وقالت منة عرفة في منشور عبر ستوري إنستجرام: "من أصعب اللحظات اللى ممكن تعدى على أى ست لحظة الانفصال وخراب البيت، الطلاق يهتز له عرش الرحمن، لكن انتوا يمكن عشان بتسمعوا عن بيوت بتتخرب كل دقيقه فبقى أبغض الحلال عند الله بالنسبة لكوا نكتة أو حاجة تتمسخروا عليها".

وأضافت: "رهان بتعملوه مع بعض على اننا مش هنكمل!، أو مادة خام للشماتة فينا، خراب البيت عمره ما كان حاجة سهلة على الست أو على الرجل أو على أهالينا، فى عز ضعفى وحزنى وكسرتى إلى ربنا ما يكتبها على أى ست مرحمتونيش ولا قدرتوا إنى فى موقف لا أحسد علیه وشمتانين فينا!! قد إيه أنتوا ناس متعرفوش ربنا ولا فى قلوبكم رحمة، أتمنوا الخير لبعض يا جماعة بلاش نشمت فى بعض".

وتابعت: "لكن دى غلطتى أنا إنى شاركتكوا حياتى الشخصية، الإنسان بيغلط عشان يتعلم وأنا اتعلمت، ربنا يعينكوا على نفسيتكوا الجحيم دى، وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم، يمكن الخلاف إلى حصل كشف لنا ناس كتير حوالينا كانوا بيمثلوا أنهم فرحانين لينا بس الحقيقى إنهم كانوا مستنين أول مشکلة عشان يشمتوا فى كسرتى وخراب بيتي".

وأنهت منة حديثها، قائلة: "بس وهللا ربنا مش هينولهلكو وربنا يخليلى أهلى وزوجى والناس اللى بتتمنالى الخير ووقفت جمبى".

  وكان زوج منة عرفة قد كشف عن سبب انفصاله عنها، حيث كتب عبر خاصية ستوري بحسابه بموقع انستجرام : "الناس اللي بتتصل وتسأل، خالص كل حاجة قسمة ونصيب، وأنا كرجل شرقي صعيدي، في حاجات مش هتنفع معايا وهتوقفها عن شغلها وحلمها وأصدقائها في الوسط الفني".

ومن جانبها، أكدت منة عرفة انفصالها عن زوجها محمود المهدي، فى ستوري نشرتها عبر حسابها الشخصى بموقع إنستجرام، وكتبت: "كل شيء قسمة ونصيب، تم االنفصال وربنا يوفق الجميع".  

تابع بوابة روزا اليوسف علي
جوجل نيوز