عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024
رئيس مجلس الإدارة
هبة صادق
رئيس التحرير
أيمن عبد المجيد
اعلان we
البنك الاهلي

عبر حسابه الرسمي

عاجل| كهربا: أنا مش بتاع تمثيل.. والأهلي مش متعود على الخسارة

أجرى محمود كهربا لاعب الاهلي والمنتخب الوطني، أشعة وتحاليل حسب رغبة الجهاز الفني للاهلي بقيادة مارسيل كولر عقب سقوطه مغشيا عليه عقب انتهاء مباراة القمة 127 في الدوري العام و التي انتهت بفوز الزمالك 2-1.



 

 

ودافع كهربا عن نفسه في اتهامه بالتمثيل بالسقوط وادعاء الاصابة والمرض، من بعض المنتقدين له، وقال كهربا انه ليس من هواة التمثيل مثل البعض، ويشكر كل من سأل عليه.

 

 

ونشر كهربا بوست له علي صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي انستجرام وفيسبوك قال فيها: “شكرا من قلبي لكل الناس اللي سألت عليا انا الحمد لله والشكر لله بخير ربنا يخليكوا.. اما بالنسبة للناس اللي متعودين على التمثيل والافلام وادعائهم للمرض دي مش طريقتنا الحمد لله ولا عمري هدعي المرض عشان مكسب او خسارة. 

 

بس معلش اصل احنا مش متعودين على الخسارة ولا عارفين احساسها ومش متعودين عليها زي ناس كثير مش بياثر فيهم لانها مش جديدة عليهم. وبشكر الجمهور اللي على طول في ضهرنا وربنا يديم علينا نعمة جمهور الاهلي“.

 

وفي سياق ذي صلة، يستعد كهربا للسفر مع بعثة الأهلي التي ستسافر إلي الكونغو اليوم– في الـ2 عصراً– استعداداً لمواجهة مازيمبي الكونعولي في ذهاب دور نصف نهائي دوري رابطة الابطال الافريقية المقرر له يوم السبت القادم في الـ3 عصراً.

 

ويقام لقاء العودة يوم 26 إبريل الجاري في الـ9 مساء بتوقيت القاهرة، الاهلي صعد عقب الفوز على سيمبا التنزاني في الذهاب والعودة بنتيجة 3-0 بينما تأهل مازيمبي على حساب بيترو أتلتيكو الانجولي.

 

تابع بوابة روزا اليوسف علي
جوجل نيوز